Prawo medyczne w codziennej pracy rejestracji

Prawo medyczne w codziennej pracy rejestracji
Informacje o szkoleniu:

  • Adres:
    szkolenie online

  • Koszt: 246

Szczegóły szkolenia

Recepcja placówki medycznej zawsze stanowi jej centralne miejsce. W okolicach rejestracji pacjent spędza większość czasu w placówce medycznej. To w niej pacjent rozpoczyna i kończy swoją wizytę u lekarza. Pracownicy rejestracji medycznej są często uczestnikami kontroli inspekcji sanitarnej czy organu rejestrowego. W takim wypadku muszą wiedzieć w jaki sposób powinni się zachować. Personel recepcji ma dostęp do danych pacjentów, osób upoważnionych oraz często danych personelu udzielającego świadczeń. Kierownictwo placówki powinno więc zadbać o odpowiednią wiedzą w zakresie:

  • praw pacjenta,
  • ochrony danych osobowych,
  • tajemnicy zawodowej.
Osoba kontaktowa:
  • Ewelina Migalska
  • emigalska@cdpm.pl
  • +48 883 925 879

Program szkolenia

Wykład ma charakter zajęć praktycznych, podczas których prowadzący udzieli odpowiedzi na pytania:

  • Czy babcia może przyjść z wnuczkiem do lekarza?
  • Jakie oświadczenia należy pobierać od pacjenta?
  • Czy monitoring jest dozwolony w placówce medycznej?
  • Czy potrzebuje zgody na leczenie?
  • Czym różni się upoważnienie do informacji o stanie zdrowia od dokumentacji medycznej?
  • Jak się zabezpieczyć przed roszczeniami pacjenta, rodzica?
  • W jaki sposób wydawać dokumentację medyczną?
  • Kto i komu może udzielać informacji o stanie zdrowia pacjenta?
  • Jakie informacje należy uwzględnić na tablicy informacyjnej?
  • Co powinna zawierać strona internetowa placówki?

Galeria

2021-12-28