Szczegóły szkolenia
Recepcja placówki medycznej zawsze stanowi jej centralne miejsce. W okolicach rejestracji pacjent spędza większość czasu w placówce medycznej. To w niej pacjent rozpoczyna i kończy swoją wizytę u lekarza. Pracownicy rejestracji medycznej są często uczestnikami kontroli inspekcji sanitarnej czy organu rejestrowego. W takim wypadku muszą wiedzieć w jaki sposób powinni się zachować. Personel recepcji ma dostęp do danych pacjentów, osób upoważnionych oraz często danych personelu udzielającego świadczeń. Kierownictwo placówki powinno więc zadbać o odpowiednią wiedzą w zakresie:
- praw pacjenta,
- ochrony danych osobowych,
- tajemnicy zawodowej.
Program szkolenia
Wykład ma charakter zajęć praktycznych, podczas których prowadzący udzieli odpowiedzi na pytania:
- Czy babcia może przyjść z wnuczkiem do lekarza?
- Jakie oświadczenia należy pobierać od pacjenta?
- Czy monitoring jest dozwolony w placówce medycznej?
- Czy potrzebuje zgody na leczenie?
- Czym różni się upoważnienie do informacji o stanie zdrowia od dokumentacji medycznej?
- Jak się zabezpieczyć przed roszczeniami pacjenta, rodzica?
- W jaki sposób wydawać dokumentację medyczną?
- Kto i komu może udzielać informacji o stanie zdrowia pacjenta?
- Jakie informacje należy uwzględnić na tablicy informacyjnej?
- Co powinna zawierać strona internetowa placówki?