Szczegóły szkolenia
W teorii prawa ugoda pozasądowa jest umową, przez którą strony czynią sobie wzajemne ustępstwa w zakresie istniejącego między nimi stosunku prawnego w tym celu, aby uchylić niepewność co do roszczeń wynikających z tego stosunku lub zapewnić ich wykonywanie albo by uchylić spór istniejący lub mogący powstać.
W praktyce placówka medyczna może otrzymać pismo wzywające do zapłaty określonej kwoty celem zadośćuczynienia powstałej w związku z działalnością lekarza szkodzie.
Szkolenie ma na celu przekazanie informacji:
- w jaki sposób reagować na otrzymane wezwania do zapłaty,
- kiedy należy skontaktować się z prawnikiem,
- jakie kroki należy podjąć aby roszczenie pacjenta nie było trafione.
W trakcie szkolenia zostaną zaprezentowane przykłady pismo oraz odpowiedzi na pisma kierowane do placówki i z placówki. Prowadzący przedstawi informacje w jaki sposób przygotować się na roszczenie, jak zminimalizować ryzyko roszczenia, jakich kroków nie podejmować.
Szkolenie jest kierowane do lekarzy, lekarzy dentystów, pracowników administracyjnych placówek medycznych.
Program szkolenia
- Czy żądanie pacjenta może być ustne, czy też pisemne,
- Ważne ubezpieczenie OC lekarza,
- Kontakt z ubezpieczycielem,
- Umowa kontraktowa – kto ponosi odpowiedzialność za roszczenie; lekarz czy placówka w której pracuje,
- Prawidłowe prowadzenie dokumentacji medycznej obroną przed roszczeniami,
- Sytuacje w jakich lekarz odpowiada za błąd medyczny,
- Wpływ mediów społecznościowych na dużą liczbę wezwań do zapłaty odszkodowania.