Jak zareagować na roszczenia pacjentów
Informacje o szkoleniu:

  • Adres:
    szkolenie online

  • Koszt: 246

Szczegóły szkolenia

W teorii prawa ugoda pozasądowa jest umową, przez którą strony czynią sobie wzajemne ustępstwa w zakresie istniejącego między nimi stosunku prawnego w tym celu, aby uchylić niepewność co do roszczeń wynikających z tego stosunku lub zapewnić ich wykonywanie albo by uchylić spór istniejący lub mogący powstać.

W praktyce placówka medyczna może otrzymać pismo wzywające do zapłaty określonej kwoty celem zadośćuczynienia powstałej w związku z działalnością lekarza szkodzie. 

Szkolenie ma na celu przekazanie informacji:

  • w jaki sposób reagować na otrzymane wezwania do zapłaty,
  • kiedy należy skontaktować się z prawnikiem,
  • jakie kroki należy podjąć aby roszczenie pacjenta nie było trafione.

W trakcie szkolenia zostaną zaprezentowane przykłady pismo oraz odpowiedzi na pisma kierowane do placówki i z placówki. Prowadzący przedstawi informacje w jaki sposób przygotować się na roszczenie, jak zminimalizować ryzyko roszczenia, jakich kroków nie podejmować. 

Szkolenie jest kierowane do lekarzy, lekarzy dentystów, pracowników administracyjnych placówek medycznych. 

Osoba kontaktowa:
  • Ewelina Migalska
  • emigalska@cdpm.pl
  • +48 883 925 879

Program szkolenia

  • Czy żądanie pacjenta może być ustne, czy też pisemne,
  • Ważne ubezpieczenie OC lekarza,
  • Kontakt z ubezpieczycielem,
  • Umowa kontraktowa – kto ponosi odpowiedzialność za roszczenie; lekarz czy placówka w której pracuje,
  • Prawidłowe prowadzenie dokumentacji medycznej obroną przed roszczeniami,
  • Sytuacje w jakich lekarz odpowiada za błąd medyczny,
  • Wpływ mediów społecznościowych na dużą liczbę wezwań do zapłaty odszkodowania.

Galeria

Zrzut Ekranu 2021 03 1 O 10.06.23 (2) (1) Zrzut Ekranu 2021 03 1 O 10.07.57 (2) Zrzut Ekranu 2021 03 1 O 10.08.29 (2) Zrzut Ekranu 2021 03 1 O 10.08.49 (2) Zrzut Ekranu 2021 03 1 O 10.08.41 (2)
2023-02-07