Na co najczęściej skarżą się pacjenci. W jaki reagować, gdy dostaniemy pismo od Rzecznika Praw Pacjenta

Na co najczęściej skarżą się pacjenci. W jaki reagować, gdy dostaniemy pismo od Rzecznika Praw Pacjenta
Informacje o szkoleniu:

  • Adres:
    szkolenie online

  • Koszt: 246

Szczegóły szkolenia

Zbiorowe naruszenie praw pacjenta to bezprawne zorganizowane działania lub zaniechania podmiotów udzielających świadczeń zdrowotnych mające na celu pozbawienie pacjentów praw lub ograniczenie tych praw, w szczególności podejmowane celem osiągnięcia korzyści majątkowej. Rzadko placówki medyczne, zwłaszcza komercyjne, zdają sobie sprawę, że ich działania może zostać uznane jako taka praktyka. 

Szkolenie ma na celu przedstawienie najczęściej popełnianych praktyk uznawanych przez Rzecznika Praw Pacjenta jako zbiorowe naruszenie praw pacjenta. Ważną część szkoleni stanowi także nauka w jaki sposób redagować pisma wysyłane do Rzecznika Praw Pacjenta w sprawie ustalenia postępowania wyjaśniającego.

Szkolenie poświęcone będzie prawom przysługującym pacjentom oraz praktycznym aspektom ich realizowania. W trakcie szkolenia wykładowca podzieli się swoim doświadczeniem w zakresie naruszeń praw pacjenta, odpowie na powyższe pytania, oraz omówi w jaki sposób należy prowadzić placówkę, aby nie doszło w niej do zbiorowego naruszenia praw pacjenta.

Osoba kontaktowa:
  • Ewelina Migalska
  • emigalska@cdpm.pl
  • +48 883 925 879

Program szkolenia

- najczęściej dokonywane naruszenia praw pacjenta; 

- prawa pacjenta wynikające z obowiązujących przepisów;

- Postępowanie wyjaśniające - jak zredagować odpowiedź;

- kto odpowiada za zbiorowe naruszenie praw pacjenta;

- kary za naruszenie zbiorowy praw pacjenta;

- jak się zachować w przypadku zbiorowego naruszenia praw pacjenta;

- konsekwencje naruszenia praw pacjenta.

Galeria

2023-12-28